BeSafe - Pregnant iZi fix

Ett gravidbälte är något jag tycker att alla som är gravida borde skaffa, själv hade inte en blekaste aning om att detta ens fanns när jag själv var gravid. Jag önskar verkligen nu i efterhand att jag hade fått informationen kring just bältet när jag fick reda på gravidteten. Efter att ha läst på och sett bilder/filmer på hur ett gravidbälte skyddar vid en krock kommer det vara en självklarthet att använda det vid varje biltur om jag blir gravid igen. Gravidbältet gör bilfärdern mer komfortabel för den gravida men framförallt så skyddar bältet bebisen i magen vid en krock. Gravidbältet styr bort höftbältet från magen och fostret. Kraften fördelas jämnare över hela kroppen, bort från magen och ned på den stabilare höftkammen. Vill ni läsa mer om om gravidbälten eller redan nu köpa ett klickar ni er in på Besafegravid.se















 
 


En väldigt tydligt bild på hur ett gravidbälte håller höftbältet på plats för att skydda modern och barnet i magen vid en krock.
Här kan ni läsa om när olyckan var framme för en blivande tvillingmamma, som nu efter olyckan anser att alla med ett positivt graviditetstest bör få en broschyr hem i brevlådan med information om gravidbältet. Väldigt rörade text som alla borde gå in och läsa. 


Här ovanför ser ni en kort film på två krocktester som utförs i 30 km/h. Jag vill inte ens föreställa mig hur detta hade sett ut i en högre hastighet...Första utan gravidbälte och andra med Besafe's gravidbälte.
1 Elin:

skriven

Gud vad smart! Då minskar det ju skador samt att det såg väldigt skönt ut att slippa ha den mot magen:)

2 Angus:

skriven

Hade inget heller när jag va preggo, men nästa gång!!

3 Erina - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma:

skriven

Saknar dina uppdateringar gumman

Kommentera här: