Vintage paint

 
 
Här har vi köksbordet och stolarna som jag fyndade på secondhanden i Vallentuna precis innan flytten till Karlstad, ett nätt köksbord med iläggsskiva när det behövs och lite speciella pinnstolar som faller mig helt i smaken! Ville ha ett litet renoveringsprojekt att pyssla med kvällstid när M sover och sen är det så fint med äldre handmålade möbler tycker jag! 

Bestämde mig direkt för att matgruppen skulle bli vit, valde att prova en färg som jag aldrig tidigare målat med, Vintage Paint från Jeanne d'Arc Living. En kalkfärg som ska fästa på de flesta underlagen, men bäst av allt är att inget förarbete krävs. I skrivande stund så är bordet målat 2 gånger samt en stol helt klar, färgen torkar på endast 30 minter så på en kväll var ena stolen helt klar! Väldigt skönt att inte behöva vänta på att färgen ska torka mellan varje varv. Färgen är väldigt matt och ger nästan en liten obehaglig känsla när man drar handen över den, men med lite vax så löste det sig direkt + att bordet och stolarna tål mycket mer med ett skyddande vax på! Färgen och vaxet handlade jag i Iris och Doris butik som ligger i närheten där jag bor, de har även en webbutik där färgen finns. Ni hittar deras webshop härEfterbilder på matgruppen kommer när allt är klart, tänkte lägga ner några timmar på det ikväll så förhoppningsvis är det klart snart! 

 
1 Anonym:

skriven

Hur blev Miliams spis när den blev klar? :)

Svar: Åh vet du... Den står omonterad i källaren och kommer nog inte komma upp på ett tag. Fick besked om flytten och la ihop alla delarna efter 2 veckor men det klistrade fast i varandra så all målning behöver tyvärr göras om och tiden för det finns inte just nu. Men jag hoppas på att kunna ta tag i det framåt sommaren :)
Mamma till Miliam ♥

2 Anonym:

skriven

Hur gör man för att lägga till bloggen på bloglovin? Lyckas inte :/

Svar: Nu hittar du knappen under min bild vid informationen :)
Mamma till Miliam ♥

Kommentera här: