Tankar inför förskolestarten

 
Dagarna går i världens fart och vi är redan i mitten på april, jag har varit karlstadbo i 6 veckor och det är mindre än 2 månader kvar till inskolningen och förhoppningsvis arbetslivet. Det känns spännande men samtidigt väldigt jobbigt med en till inskolning, dels för att jag trivs så bra hemma med M och jag märker att han också gör det men också för att jag minns så väl hur tufft det var i början första gången jag skolade in M. Men det kanske är lättare andra gången? Nu vet vi båda ungefär vad det handlar om samt att han är äldre och förstår mer. 
Jag tror att det har varit nyttigt för M att ta en liten paus från förskola, det blev väldigt... mycket? mellan de större grabbarna på avdelningen och jag märkte hur M påverkades av detta. Självklart är det en del av utvecklingen men en paus och passa på att vila upp sig lite tror jag aldrig skadar, tvärtom. Han har fått ett helt annat lugn, det är inte lika mycket "tävling" om saker när han är med andra barn och han har hunnit växa väldigt mycket i sig själv under den här tiden han varit hemma. 

Igår gick vi till vårt lilla smultronställe, en liten ö här i närheten som är helt obebyggd. Både jag och Miliam älskar att gå runt där, titta på vattnet och njuta lite extra av vårsolen. Det är väldigt skönt att variera lite mellan naturen och lekparkerna. 

Nu ska vi göra oss i ordning och gå till rytmiken, sedan iväg och göra liten ärenden! Hoppas ni får en toppendag!

Miliam gick runt med en påse och plockade i småsten under promenaden.
1 Lotte:

skriven

Hoppas det går bra med inskolningen. Min bebis är 6 mån och jag längtar inte tills den dagen... Men tro absolut inte det blir problem :-)
http://lotte4.blogspot.se

Kommentera här: