Det finns gränser

Länge sen jag var inne här. Det glädjer mig att se att ni fortfarande kikar in här! Ni som har följt mig ett tag kanske vet om att jag inte skriver så mycket om mitt eget liv. Visar mest inredning, gosbilder på M osv. Jag vill visa en mer personlig sida av mig. Jag vill kunna stötta andra i liknande situationer och jag vill visa andra att jag kan! Men samtidigt vill jag inte skrämma, smutskasta eller få det att låta som om att vi har det dåligt. För det har vi inte.. Jag och Miliam har det jättebra, det har VI alltid haft. Har valt att hålla mig borta från bloggen då jag kände att det inte var läge att blogga under den här tiden, fanns inget att säga just då från min sida. Men vi mår bra och har haft en super mysig sommar fylld med egentid på landstället! När jag fick reda på att jag var gravid så förstod jag direkt att det skulle bli svårigheter med en del men jag tvivlade inte på mig själv, jag visste om att jag skulle klara det här. Det har gått lite mer än 1.5 år sen min fantastiska son kom till världen. Min son som jag uppfostrat och tagit hand om själv sen dag ett. Min son som jag kämpat för att hålla borta från allt som inte ska finnas i ett barn liv. I oktober 2013 fattade jag ett ganska jobbigt beslut, ett beslut som har påverkat mig väldigt mycket om vart jag står idag. Det var ett beslut som jag egentligen borde ha fattats när Miliam föddes. Jag fattade ett beslut om att stå upp för mig själv och inte tillåta andra människor köra över mig när det handlar om självklara saker. Efter att ha blivit totalt överkörd i 10 månader så höll jag på att gå sönder. De beslutet har gjort mig till en stark person. Jag visade upp att jag har nolltolerans för människor som ljuger mig rakt upp i ansiktet och smugglar med saker bakom min rygg. Jag var så snäll så att jag var dum mot mig själv. Jag satt och väntade i timmar på personen som aldrig dök upp dag efter dag.. För jag var "snäll". Jag vill bara skrika ut för hela världen det jag känner just nu, men jag gör det inte för jag har gränser och tron på att människor kan ändras. Men jag har slutat att lägga ner min energi på att hoppas varje dag, jag tänker inte sitta och vänta på en förändring. Vi har ett fantastiskt liv min son och jag. Det kommer vi fortsätta att ha oavsett vad. Jag har ett ansvar att se till att Miliam får en bra uppväxt. Bästa ansvaret någonsin. Älskade barn! Vi har bott på Gotland under en månad nu men är i Stockholm och packar om, kommer åka tillbaka till Gotland om några dagar. Tyvärr har vi ingen teckning där, men när jag är tillbaka i Stockholm nästa gång så sparkar jag igång bloggen! Då kommer jag även berätta om hur vår höst kommer se ut!                       Bild från mammas och pappas bröllop i april. Systemkameran är kvar på Gotland, finns så mycket mysiga bilder jag vill visa upp sen!
1 Jessica:

skriven

Jag har följt dig på instagram ett bra tag nu, mest för dina fina bilder! Men jag älskar även barn och Miliam är så söt :) Jag är 16 nu och skulle inte kunna tänka mig in i hur situationen skulle vara om jag blev gravid... Det lilla jag har sett av det privata så ser jag hur bra mamma du är! Du är så stark som klarar att ta hand om ditt barn även om du är så ung och hur mycket du offrat som honom! Du kan vara riktigt stolt över dig själv

2 Amanda:

skriven

Håller med ovanstående!
Tycker du är jätteduktigt och du ska verkligen vara stolt över dig själv!

3 Alva:

skriven

Super bra inlägg.❤

4 Alvasnaglar.webblogg.se:

skriven

Super bra inlägg!

5 Jajaj:

skriven

Du är mamma och bor fortfarande hemma haha ja lyckat. Så jävla skönt att se många 17årikgsr som bli gravida föytta hemifrån direkt. Haha man kan inte bo hem a när man skapar sig ett eget liv. Börja mogna

6 Alexandra:

skriven

Känner igen mig så enormt mycket i dig fina du och tycker du verkar vara en stark, klok och helt underbar människa. Har fått så mycket kraft genom att läsa din blogg och bli inspirerad av dig och du är verkligen en förebild. Stor kram och fortsatt lycka till önskar jag dig och din goa lille son, hoppas allt kommer att kännas bra för er i Karlstad! ✨

Kommentera här: