Mitt 2014

2014 har verkligen varit ett år med mycket känslor, det har varit kärlek, ilska, tårar, skratt, besvikelse och tusentals andra känslor. Miliam och jag har haft det fantastiskt, det har varit helt underbart att följa hans utveckling som går i raketfart! Han började gå i mars och sedan gick alls så himla fort, nu får jag kämpa för att hinna ikapp. Han pratar, skrattar och är så himla klok, mammatårarna rinner ofta! Året som gått är tufft att se tillbaka på, relationer som gått i tusen bitar, min allra bästa vän på fyra ben som hamnade på den eviga gröna ängarna utan att jag fick säga farväl, tagit så mycket skit från andra så jag har nästan gått i tusen bitar och framförallt min sjukhustid. Sommaren 2014 fick jag uppleva panikattacker fram och tillbaka under 3 månaders tid, det har varit en tuff tid som jag önskar att jag kunde spola tillbaka och hantera på ett bättre sätt. Jag hade behövt få sörja och vara ledsen, men envis som jag är skulle jag hålla huvudet "högt". Men jag har också fått uppleva helt fantastiska saker såsom Miliams ettårsdag, mina föräldrars bröllop, Miliams första steg, underbar egentid på gotland med M, en härlig midsommaren och en underbar jul! Vi har kämpat tillsammans genom det här året som varit allt annat än lätt, men idag står vi här och jag känner mig mer än redo för ett nytt år! Jag känner mig starkare än någonsin och vet vad jag vill, nu ska kroppen bara återhämta sig efter operationen så är jag mer redo än någonsin för ett nytt år! Ett år som förhoppningsvis tar oss ett steg längre i livet på många olika sätt. Nu är jag snart inne på mitt andra år som mamma! Det är inte alltid en dans på rosor att vara mamma, jag tänker så det knakar och gör allt för min son, för oss. Ansvaret, känslorna, vardagen, det är mycket att ha i huvudet när man är mamma och jag tror dom flesta mammorna känner igen sig. Vi kämpar stenhårt, för vi är mammor! Helt fantastiska mammor är vi, eller hur!? Herregud vad jag har blivit känslig sedan jag fick barn! Jag vill lägga delar av 2014 bakom mig, släppa det och försöka gå vidare. Men samtidigt ser jag det som en stor lärdom i livet, jag har lärt mig att inse hur olika folk tycker och prioriterar i livet, det blev väldigt tydligt det här året. Saker som jag aldrig någonsin kommer kunna förstå men får acceptera, vi vill olika. Nu siktar vi mot 2015,  det blir träning,  jobb, bostad(hoppas) och framförallt underbara stunder med min fantastiska son! Jag hoppas att ni haft ett fint år och får en underbar start på 2015, var med varandra och njut!  En liten M våren 2014.

Kommentera här: