Ingen förskola idag!

Att det inte går att hålla sitt barn borta från magsjuka och andra baciller är något jag lärt mig som förälder. Men att vara på Öppna förskolan, centrum och förskolan gör sällan saken bättre. På lördag ska vi fira att M fyllt år tillsammans med släkten, det ska bli jätteroligt! Men för att minska risken för sjukdomar väljer jag att stanna hemma från förskolan med M dom har tre dagarna. Det känns onödigt att skicka dit honom så få timmar och träffa så mycket andra barn när magsjukorna går överallt just nu. Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så anser jag att på tok för många föräldrar inte är tillräckligt noga med hur länge man ska vara hemma med sina barn efter tex magsjuka. Hur känner ni inför förskolestarten nu efter jullovet? Idag tog vi en ordentlig sovmorgon till klockan 10, det händer inte ofta i det här huset! Nu känner jag mig ordentligt utvilad! Vi har precis ätit en god frukost i lugn och ro, nu ska vi klä på oss ytterkläderna och leka i snön som kom inatt! Våra närmsta dagar kommer bli mysiga hemmadagar och bus i lekparken, sedan kommer vardagen komma igång igen på måndag! Då ska jag ut och söka jobb och M ska gå på förskolan, det gör redan nu lite ont i mammahjärtat att veta att jag ska vara ifrån honom dagtid efter ett underbart jullov med mitt hjärta. Nyduschad Miliam med favorit frukosten, fil och musli med färska hallon och vörtbröd utan pålägg. Tokunge! :)

Kommentera här: