Loppis säsongen är igång!

Nu är loppis säsongen igång på riktigt! Har redan hunnit med tre stycken. En i Vällingby, skolloppis i kyrkbyn och Täby galopps bakluckeloppis. Jag tycker om att gå runt och kolla på allt folk säljer, man kan se så himla mycket konstiga saker. Jag har väldigt svårt för att handla kläder till mig själv på loppisar, men gamla möbler, inredning i trä och äldre vackra saker är jag ute efter. Igår gick jag, lillasyster och Miliam runt i värmen och fyndade. Vi fick med oss det här:

Stol och kökssoffa som jag tänkte ha till i hushyllan/dockskåpet. Betalade 40 kr för båda. Jag har inte bestämt mig om jag ska måla dom eller ha kvar, ska fundera på det!

Servettlådan fyndade jag för ynka 30 kr!

En vacker spegel i guldfärg, 20 kr. Helt kär! Den ska bli vit! En vagga till Miliams docka, den ska renoveras och få ett fint lapptäcke tänkte jag. 100 kr betalade jag för den. En gammal solstol till dockor från 50 talet fick också följa med hem. 20 kr betalande jag för den. Funderar på att renovera den men jag låter den vara såhär tills jag är helt säker. Jag är helnöjd med mina köp, ångrar inget av dom. Kommer självklart lägga upp bilder på när sakerna är omålade och klara!

1 Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo:

skriven

Åh va mycket fint du hittat, jag kan tänka mig att många av de sakerna gör sig fina när du gör i ordning dom.

Kommentera här: