Guld klocka - FÖRE&EFTER

I helgen gjorde jag ett riktigt fynd! Jag hittad den här klockan på loppis och blev helt kär, mannen ville ha 600 kr för den och jag tackade nej rätt snabbt. Han frågade vad jag hade tänkte mig och jag svarade runt 300 kr, han sa att 300 kr var helt okej! Så det blev en nöjd köpare och nöjd säljare! Klockan saknade lite skruvar och var kantstött på flera ställen, men med lite färg på det så syns det inte! Jag grundade med halvbland hobbyfärg från Panduro och avslutade med sidenmatt färg i märket Craft Paint som också finns på Panduro. Jag valde att blanda två olika vita nyanser, en helvit och en antikvit. Blir bäst resultat då enligt mig. Har inte bestämt mig om vart i sovrummet jag ska ha den, kommer vänta med att sätta upp den tills sänggaveln är på plats. Klockan är hela 60 cm lång, jag är så nöjd med den!
1 isabella:

skriven

Gud vilken underbar klocka! Vill ha en likadan :)

2 Vickan:

skriven

Åh va fin! Vad står de för namn på urtavlan? Min morfar gjorde precis sådana klockor som denna. Jättesnygg i vitt!

Kommentera här: